Poznaj samochody – Škoda Superb iV

26 / 05 / 2024 Samochody

Zapraszamy do zapoznania się z pierwszym w pełni elektrycznym samochodem marki ŠKODA – SUPERB iV.

Pod maską nowej Skody znajdziemy hybrydowy układ napędowy typu plug-in, łączący w sobie napęd elektryczny i konwencjonalny. Silnikowy duet składa się z silnika 1.4 TSI (o mocy 150 koni mechanicznych) i modułu elektrycznego (o mocy 115 KM) z akumulatorem o pojemności 13 kWh. Ładowanie ma trwać 3,5 godziny (3,6kW) lub ok. 5 godzin (z gniazdka 230V).

Zestaw dostarcza 218 koni mechanicznych oraz 400 Nm momentu obrotowego. Pozwala przejechać bez zużywania benzyny według cyklu WLTP aż 55 kilometrów. Łączny zasięg w optymalnych warunkach może wynieść do 930 km.

Duży akumulator powiększył nieznacznie bagażnik, ale ten nadal jest spory. W liftbacku ma on teraz 485 litrów, a w kombi 510 litrów. Bak pozostał względnie duży – ma 50 litrów.

SUPERB iV jest dostępny w jednej z czterech wersji: Ambition, Style, L&K i SportLine.

Wersja iV jest pionierem łączności wśród modeli SUPERB. W niej możesz np. zdalnie ładować baterię z dowolnego miejsca za pomocą smartfona.

ŠKODA SUPERB otrzymała maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP.

Test Skoda Superb iV

Posiadając Skodę Superb iV do testów mogliśmy się przekonać, że rozwiązanie to idealnie sprawdza się do poruszania się po mieście. Gdy dysponujemy możliwością doładowywania samochodu (w domu, w pracy lub na zakupach), mamy możliwości zminimalizowania ilość spalanej benzyny.

Dodatkowo, nie bez znaczenia jest dynamika samochodu napędzanego hybrydowym zestawem silników. Dzięki wsparciu silnika elektrycznego mamy możliwość sprawnego ruszania, wyprzedania i przede wszystkim bezpiecznego włączania się do ruchu.

Odpowiednio planując podróż, gdy nastawiamy się przede wszystkim na doładowywanie akumulatorów, możemy wydłużyć zasięg samochodu, na jednym baku benzyny, nawet do ponad 2000 kilometrów. Przekłada się to wprost na duże oszczędności podczas eksploatacji pojazdu.

Wsparcie silnika elektrycznego odczujemy też w dalszych podróżach. Będziemy mogli liczyć na wysoki moment obrotowy podczas wyprzedzania, ale również sumaryczny zasięg samochodu (pojemość baku + pojemność akumulatorów) odpowiednio się zwiększy. Oczywiście najlepsze efekty uzyskamy podczas stosowania eko drivingu.

Ekonomiczna jazda Skodą Superb iV wymaga przyzwyczajenia i nauczenia się kilku zasad dotyczących optymalizacji podróży. Niemniej, w hybrydowej Skodzie jest to bardzo łatwe i w krótkim okresie czasu będziemy mogli poczuć przyjemność użytkowania dynamicznego samochodu, korzystając równocześnie z oszczędności w domowym budżecie.

Zawsze, gdy mówimy o samochodach elektrycznych lub hybrydach typu plug in, spore obawy budzi czas jaki jest wymagany do naładowania akumulatorów. W przypadku Skody Superb iV optymalnie dobrana pojemność akumulatorów pozwala na rozsądny zasięg (do 60 km wg, norm WLTP) i czas ładowania. Bez problemu akumulatory możemy uzupełnić do pełna podczas nocy. Przeważnie jednak nie będziemy ładować samochodu od zera. Doładować możemy go w dowolnym momencie tam, gdzie tylko będzie taka możliwość. Dodatkowo system rekuperacji (odzyskiwania energii np. podczas hamowania samochodu) działa bardzo sprawnie i oszczędza system hamulcowy zmniejszając zużycie tarcz i klocków. To także generuje kolejne oszczędności.

Co warte podkreślenia, wszystko powyższe nie wpływa negatywnie na komfort podróżowania i praktyczność samochodu. Skoda Superb iV nadal jest dużą, wygodną limuzyną wyposażoną w najnowsze rozwiązania dostępne na rynku samochodowym.

Ze swojej strony polecamy jazdę próbną tym ciekawym samochodem, aby przekonać się osobiście co do długiej listy jego zalet.

Możliwość umówienia jazdy próbnej jest dostępna na naszej stronie www.zimny.com.pl lub telefonicznie po kontakcie z naszym Contact Center. Zapraszamy!